1. REGULOWANIE FAKTUR
Za świadczone przez GWiK na rzecz Odbiorcy usługi wystawiana jest faktura, którą Odbiorca zobowiazany jest zapłacić w terminie i na konto podane na fakturze. Na fakturze podana jest także informacja o zaległościach wobec GWiK, którą należy traktować jako upomnienie.
Brak zapłaty w terminie określonym na fakturze jest podstawą do wszczęcia procedury windykacyjnej.
2. ETAPY PROCEDURY WINDYKACYJNEJ
I etap – jeżeli nieuregulowano należności za dwa pełne okresy obrachunkowe (2 miesiące), GWiK wysyła do Odbiorcy wezwanie do zapłaty zaległej należności.
-
odcięcia dostawy wody i/lub zamknięcia przyłącza kanalizacji sanitarnej,
-
skierowania do sądu pozwu celem egzekucji należności,
- wszczęcie postępowania egzekucyjnego przez komornika.
O zamiarze odcięcia wody i/lub zamknięcia przyłącza kanalizacji sanitarnej GWiK informuje Odbiorcę listem poleconym za potwiedzeniem odbioru. W liście Odbiorca jest informowany o terminie odciacia dostawy wody oraz lokalizacji zastępczego punkt poboru wody. List wysyłany jest na adres podany w umowie o dostawę wody lub inny adres poświadczony przez Odbiorcę na piśmie.
Korespondencję nieodebraną pod wskazanym adresem uważa się za dostarczoną w terminie awizowania jej przez pocztę.
Informację o planowanych wobec Odbiorcy działaniach GWiK otrzymuje także Burmistrz oraz Powiatowy Inspektor Sanitarny.
Informacje o nieuregulowanych należnościach mogą być przekazane do Krajowego Rejestru Długów.
GWiK przywróci dostawę wody do Odbiorcy po całkowitym uregulowaniu zadłużenia wraz z ustawowymi odsetkami oraz kosztami windykacji. Na koszty windykacji składać się mogą:
- koszty sądowe,
- koszty pełnomocnika procesowego,
- koszty egzekucji komorniczej.
GWiK zwraca uwagę, że w interesie Odbiorcy jest terminowe regulowanie należności, gdyż koszty windykacji mogą być wielokrotnie wyższe od podstawowego zadłużenia.